FB TW IG

Analityka Internetowa

Wsparcie dla działań marketingowych i sprzedażowych online, czyniąc te procesy efektywnymi i sprawnie zarządzanymi.

Analityka e-commerce

Analityka internetowa to proces, który obejmuje gromadzenie danych, ich analizę, stawianie rekomendacji oraz podejmowanie działań. Narzędzia analityczne typu Google Analytics pozwalają na monitorowanie tego, co dzieje się na stronach sklepu internetowego oraz w jego otoczeniu.

Wizyta każdego użytkownika na stronie pozwala na gromadzenie danych na temat jego zachowań, dokonywanych wyborów, miejscach wejść i wyjść ze sklepu, miejsc , w których podejmuje decyzje zakupowe itd.

W połączeniu z różnego typu urządzeniami: komputery stacjonarne, laptopy, smartfony można wyciągać wnioski, w których fizycznie miejscach i z jakiego typu urządzeń korzystając użytkownik dokonuje zakupu w sklepie internetowym.

Dane te mogą odegrać kluczową rolę procesie zakupowym każdego użytkownika.

Sektory analityki internetowej:

  • Zbieranie danych

    Zbieramy najważniejsze informacje związane z ruchem internautów w e-sklepie, witrynami odsyłającymi (np. Facebook) oraz wszelkimi aspektami technicznymi.

  • Analizowanie danych

    Dane podlegają obróbce, łączeniu w zestawy oraz szczegółowej analizie.

  • Raporty

    Na podstawie wcześniej zebranych i przetworzonych danych tworzone są raporty z wszelkich istotnych operacji odbywających się w analizowanym sklepie internetowym.

  • Rekomendacje

    Na podstawie raportów wskazujemy najlepsze drogi ulepszenia działania sklepu internetowego, zwiększenia ruchu do sklepu oraz konwersji.

Analityka internetowa - wykres kołowy

Analityka e-commerce

Google Analytics to najpopularniejsze narzędzie, za pomocą którego możemy mierzyć prawie wszystkie czynniki wpływające na ruch na stronie oraz zbierać i przetwarzać sprzedaży w sklepie internetowym.

Google Analytics wyposażone w moduł e-commerce może być wykorzystywane do pomiaru praktycznie każdej czynności, której wykonania oczekujemy od użytkowników. oraz pozwala zdefiniować cele związane z monitorowaniem zakupów dokonywanych przez klientów e-sklepu.

Modułem e-commerce powinni zainteresować się przede wszystkim właściciele internetowych sklepów. Implementacja kodu śledzącego e-commerce pozwoli na prowadzenie dokładnej analizy dotyczącej przychodów ze sprzedaży, a profesjonalny Analityk będzie w stanie zauważyć pojawiające się trendy zakupowe i wykorzystać je w celu optymalizacji współczynnika konwersji.

Przykładowe analizy e-commerce mogą dotyczyć:

  • wielkości sprzedaży,
  • liczby konwersji,
  • zwrot inwestycji w reklamę (ROI),
  • ruch na Twojej stronie internetowej,
  • trendy w zachowaniach odwiedzających,
  • poziom realizacji założonego wcześniej celu,
  • zachowania użytkowników na stronie (m.in. czas odwiedzin, przeglądane podstrony, dodane do przechowalni produkty itd.),
  • profil klientów sklepu internetowego (np. region geograficzny, wiek, płeć),
  • strony www, z których potencjalny klient wszedł do e-sklepu przez link polecający,
  • miejsca wyjść klientów ze sklepu bez dokonania zakupów,
  • dane pomocne do określenia tzw. wąskich gardeł w procesie zakupowym itd.